torsdag 24. mars 2011

På skattejakt med Tidsmaskinen


Da jeg startet denne bloggen, foretok jeg et skikkelig dypdykk i minneboksen og kom opp med en hel haug fantastiske skatter. Etter hvert som jeg fikk publisert tidsreisene mine her på bloggen oppdaget jeg at det sitter et nesten ubegrenset antall mennesker der ute som kjenner seg igjen i barndommen min, og som kanskje føler at Mies Tidsmaskin fungerer som et speil noen ganger. Dette har fått meg til å tenke over at for hver eneste tidsreisende som er innom Tidsmaskinen, finnes et helt nytt univers med barndomsminner. Tidsmaskinen reiser stort sett tilbake til min barndom, men hadde det ikke vært fantastisk om den kunne reise tilbake til deres også?

Her kommer altså utfordringen jeg håper dere vil ta: Er du barn av 70- 80- eller 90tallet? Har du lyst til å la Tidsmaskinen besøke din barndomsboble og la de tidsreisende få ta del i minnene dine? Har du et snapshot av deg selv, tatt i et øyeblikk der du leker med en tidstypisk leke, eller et bilde der du har på deg et moderne antrekk typisk for denne perioden?



Slik gjør du:

1. Scann inn bildet av deg og favorittleken din, eller bildet av deg med klassisk hockeysveis og Mikke Mus-genser, eller bildet fra den gangen du spiste en Mr. Freeze og pappa tok bilde akkurat da du fikk verdens verste brain freeze. Hvis du ikke har scanner, kan du ta et bilde av bildet med et helt vanlig kamera, men resultatet må være bra.

2. Skriv en liten beskrivelse av deg selv og bildet. Jeg vil vite hvor bildet er tatt, hvilket årstall, gjerne hva du heter, og hvis det hører en historie med bildet må du gjerne fortelle den. Hvis du husker om støvlene dine er av merket cherrox, eller om genseren er strikket av bestemor, vil jeg gjerne vite det også.

3. Send bildet og teksten til miestidsmaskin(at)gmail.com! Hvis du har en blogg, send gjerne med adressen, så linker jeg bildet ditt til den. 


Nå håper jeg dere blir med på skattejakt!


Obs! Ved å sende inn bildet gir du meg automatisk rett til å publisere det her på Mies Tidsmaskin.

5 kommentarer:

  1. Så artig da.
    En skattejakt i barndommen.
    Skal se om jeg finner noe ;)

    Klem Birthe

    SvarSlett
  2. Fantastisk gøy!!! Jeg skal jammen meg se om jeg finner noe!

    SvarSlett
  3. Går og ser i fotoalbumet NUH!
    (Dette er gøy, og helt riktig som du sier; du trigger gjemmer i hjernen som har ligget i dvale :-)

    SvarSlett
  4. Hei igjen. Jammen har bildene mine tapt seg iløpet av noen tiår! Dårlig kvalitet på både fotografiapparatet, fotografen og fotopapiret, tror jeg. Fant ikke noe å sende deg, men har iallefall linket til deg hos meg idag, så håper jeg etpar stykker ekstra stikker innom. God helg!

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...