torsdag 3. mars 2011

Popples

Vi har parkert tidsmaskinen i 1990, utenfor huset til Beathe. Beathe og jeg går i samme barnehage og er bestevenner. Neste år skal vi begynne på skolen, så nå er vi med i seksårsklubben i barnehagen. Vi er med andre ord blant de aller kuleste, for vi får ha møter sammen med barnehagetantene uten de andre barnehagebarna, og i pausene leker vi sammen på puterommet. Fy fillern, vi er store.

I dag er jeg på besøk hos Beathe, og det er både veldig gøy og litt skummelt, for Beathe har noe jeg ikke har: en storesøster. Storesøstra er veldig kul og bli rasende hvis vi leker med lekene hennes. I dag er hun ikke hjemme, så Beathe har funnet frem det gjeveste av det gjeve: storesøstras Popples-samling.



Popples er en leke fra 80-tallet som er ekstra spennende å leke med fordi jeg ikke har en selv. De søte bamsene kommer i mange forskjellige farger, og har en liten pung på ryggen som de kan pakke seg inn i og bli til en liten ball. 

Storesøstra til Beathe, som er borte og ikke aner hva vi driver med, har mange forskjellige Popples. Beathe og jeg ruller alle sammen til små baller og kaster dem rundt i hele lekerommet. Min favoritt er den som er lilla og rosa:




Jeg ønsker meg veldig en Popples selv, for tenk hvor kult det er å ha et kosedyr som kan bli til en liten ball. Jeg vurderer et lite sekund å spørre om å få låne med meg en Popples hjem, men kommer raskt på andre tanker, for nå kommer storesøstra til Beathe hjem og klikker i vinkel når hun ser hva vi driver med.


Hun river Beathe i håret og sladrer til mamma'n sin, mens jeg heldigvis får gå i fred, for jeg er jo bare på besøk. Etterpå tegner Beathe og jeg tegninger av storesøstra og gir henne horn i pannen, og hekse-nese. Og jeg kjenner at jeg er rimelig glad for at jeg ikke har en storesøster selv.

(Bilder fra Google)

Translation:
We've parked the Time Machine in 1990, right outside Beathe's house. Beathe is my best friend from kindergarten, and these days we're among the coolest kids because we're starting school next year. Holy banana, we're grown up. I'm visiting Beathe today, and we're playing with her big sister's collection of the Popples. She's not home, so she has absolutely no idea. The Popples are adorable. We pop them in and out of their pouches and throw them around the room. Oh, how I wish I had one! Beathe's big sister throws a fit when she catches us playing with her Popples, though, and I realize how thankful I am that I don't have a big sister at all. *Pictures from Google.

5 kommentarer:

  1. Heldigvis var du ikke en så slem storesøster selv :p

    SvarSlett
  2. håhå, det er bra du ikke sier noe annet her på verdensveven ;)

    SvarSlett
  3. Nei, dette husker jeg ikke asså. Men så har ikke jeg noen storesøster da. Bare en lille en, og en liten bror som er blitt veldig lang. Også har'n bart.

    SvarSlett
  4. Popples! De var så kule!! :)

    Jeg så du lenket til tidmaskinen på facebook, og i dag bestemte jeg meg for å se hva du skriver. Her her det mye jeg kjenner meg igjen i! :D

    Hurra for Mies tidmaskin!

    SvarSlett
  5. Åååh jeg var så glad i Popples! Og det var først nå når jeg fant de her at jeg fant ut at jeg hadde Potato Chip! Haha av alle navn i verden :P
    Husker jeg oppdaget både de, Wuzzles og Bompibjørnene i den lokale video butikken, mener og huske jeg som regel fikk gå en gang i uken..eller var det måneden? Det skulle jo så lite til for og glede en liten jente :D x J

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...