tirsdag 22. mars 2011

Bloggpris og ti spørsmål om tidsreising

Da jeg satte meg inn i Tidsmaskinen i dag, hadde det tikket inn enda en melding om en bloggpris! Denne gangen fra den ikke så perfekte mammaen som har denne særs perfekte bloggen. Med prisen fulgte det med ti spørsmål, men da jeg skulle sette meg ned og svare på dem etter å ha reist tilbake til 1997 en tur, viste det seg at tidsloopen har hatt en rar effekt på spørsmålene. De har rett og slett blitt helt forandret! Når man reiser i tid må man tydeligvis være forberedt på både det ene og det andre. Slik ser spørsmålene ut:


1: Hvorfor startet du å reise i tiden?
Jeg bodde i utlandet og hadde hjemlengsel, og en kveld da jeg var i det nostalgiske hjørnet kom jeg plutselig over et bilde av en Polly Pocket på verdensveven. Så tenkte jeg, fy fillern, det hadde vært kult å ha en tidsmaskin! Og så snekret jeg meg like godt en rosa, virtuell en og la ut på reise. Da jeg først begynte, så Tidsmaskinen slik ut:




2:  Hvilke andre tidsreisende følger du?
Det er jo slik at de fleste blogger på verdensveven i dag fungerer ypperlig som små tidsmaskiner. Hvis man vil reise tilbake til 15. mai 2009, for eksempel, er det bare å ta seg en tur inn i arkivet. Sånn sett er de fleste bloggere der ute også tidsreisende. Jeg følger tidsreisene til alle jeg kjenner, og ellers har jeg fulgt Kval&Actionfilm siden den spede begynnelse, og den bloggen fungerer nesten som en reise inn i en annen dimensjon.

3: Favoritt tidsmaskin- merke?
Jeg elsker tidsmaskinen til Tommy og Tigern. Den er mistenkelig lik en pappeske, og jeg tror den fungerer helt utmerket. 



4: Favoritt tidsmaskinsuniform?
Jeg har oppdaget at det er ekstra fint å være på tur når jeg har fruit of the loom- genser på.




5: Ditt "må-ha" i tidsreisekofferten?
Spotify, Google og YouTube hjelper veldig, og hukommelsen til alle rundt meg er uvurderlig.

6: Favorittårstall?
Kanskje 1991, for da begynte jeg på skolen og det var helt magisk.

7: Hvilke duft kan ta deg tilbake i tid?
Duften av klistremerkene som hørte til Disney's klistremerkealbum. Jeg bare lukker øynene, så spinner jeg tilbake i tid.



8: Beste tidsreise-film?
Time Bandits, helt klart.




9: Hvilket årstall vil du besøke og hvorfor?
Jeg ville elsket å reise tilbake til min bestemors barndom på 30-tallet og tatt en titt på hva barna lekte med på den tiden.

10: Valgfritt spørsmål til meg selv: Beste tidsreisebok:
The Timetraveller's Wife av Audrey Niffenegger, den er fantastisk.




Etter Tidsmaskinens strenge kriterier, sender jeg prisen videre til bloggen fineminner, som i likhet med Tidsmaskinen er en ekte nostalgiblogg. Fineminner har et arsenal av bilder som effektivt vekker gode minner til live og sender leserne inn i en herlig bølge av nostalgi.



3 kommentarer:

  1. Må si det hadde blitt en morsom vri på spørsmålene etter en runde i tidsmaskinen din!
    Takk for at jeg får sitte på! :D

    SvarSlett
  2. Takker for prisen.
    Skal få blogget prisen videre så snart jeg får tid. :-)

    SvarSlett
  3. Timetravelers wife er min desidert absolutt favorittbok... den er levende på en nesten fysisk måte!
    (selv om jeg lurer på om den må dele plassen med Margaret Atwoods Oryx&Crake/Year of the flood...)
    Jeg er GAL etter bøker og leser "alt" jeg kommer over...

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...