onsdag 16. mars 2011

Mies mixed tape 1992




Noen sa til meg en gang at musikk er verdens beste tidsmaskin - for når man hører igjen den sangen man danset slow til med han søte gutten da det var disco på ungdomsskolen, så sendes man plutselig tilbake til dansegulvet og kan helt tydelig kjenne lukten av parfymen hans og regelrett kjenne den klissete hårvoksen hans på fingrene, enda det har gått tjue år og man har blitt voksen og fått barn. Og hvis man hadde forelskede sommerfugler i magen der på dansegulvet, så dukker de sannelig opp igjen når man hører den gamle sangen. 

I dag har tidsmaskinen plukket opp en saftig mixed tape fra skolesekken til Mie 8 år, og her er det godlåter som perler på en snor. Mie 8 år digger Michael Jackson og Roxette, og det bærer dagens mixed tape preg av. Er det bare jeg som synes at "It Must Have Been Love" lukter av parfymerte kjærlighetsbrev og "skal vi være sammen? Kryss av for ja, nei eller kanskje. Ps. du er søt, hilsen hemelig beunder"? Trykk på kassetten over for å synge med på Spotify.




5 kommentarer:

  1. haha..
    jeg liker denne!
    Jeg ligger litt forran deg i løypa (78-modell) og var 14 i 1992.
    jeg hadde vandret mer inn i rockens tenåringsverden med extreme (more than words), maggie Reilly (every time we touch) og slikt.
    Men Roxette hedde jeg masse av. på kassett og senere på CD... Jeg var ikke helt med på den MJ-bølgen jeg... jeg var (og er fremdeles) mer en Prince-jente....
    Jeg var nettopp ferdig med New Kids on the Block-fasen og over på Beverly Hills 90210-kjekkingene...
    Jeg har til og med et radio opptak på kasett av meg selv fra radio hvor en nervøs og sjenert meg ble telefonintervjua live og direkte om hvordan man kan skrive brev til 90210-gjengen. "litt" flaut å høre på nå... men hysterisk morsomt!

    Denne bloggeen er helt vanvittig... jeg blir skjære reine nostalgisk!

    SvarSlett
  2. 10 låter som definerte 1992 for meg:
    (79 modell)
    Ace of base - All that she wants
    Dr Alban - It's my life
    Guns n' Roses - Knockin' on heaven's door
    Kriss Kross - Jump
    Mr. Big - To be with you
    Roxette - How do you do?
    Shakespears sister - Stay
    Snap - Rythm is a dancer
    U96 - Das boot
    Whitney Houston - I will always love you

    SvarSlett
  3. Asså, jeg har snakket med Gustav Lorenzen. Han sa jeg hadde fin hatt. Sjisgåttelu!!

    SvarSlett
  4. Skikkelig artig å se disse "gamle" kjære tingene/musikken/opplevelsene igjen.
    Ha en fortsatt fin uke!!

    SvarSlett
  5. Arrrrgh!
    Jeg har drevet å nynnet på ''Snuse litt'' sangen i HELE dag.
    Damn you Spotify!

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...