fredag 18. mars 2011

Glassfigurer

Tidsmaskinen har tatt turen tilbake til 1996, og vi lander utenfor Glassmagasinet på Hamar. Det er kjølig vinter ute, så vi forter oss inn i butikken hvor vi finner vi Mie 11 år foran en hylle full av fargerike, små glassfigurer.Velkommen til årets nye samledille, mine kjære medpassasjerer!


Jeg har et stort hjerte for alt man kan samle på, og hjertet mitt banker særlig raskt for alt som er smått og søtt. For eksempel elsker jeg kattunger og lam, og små, søte viskelær som lukter godteri. Nå er det disse utrolig skjønne glassfigurene som har fanget min oppmerksomhet, og lommepengene mine brenner hull i bukselommene mine.


Fy fillern, se på denne selen, da! Hvor søt går det an å bli? 


Eller herregud, sjekk ut slangen! 


Og denne elefanten, den må være den fineste glassfiguren jeg noen sinne har sett!


Jeg kjøper så mange jeg har råd til, og de neste ukene vokser samlingen min i samme tempo som Noahs da han skulle fylle opp Arken sin. Den eneste forskjellen er at jeg stort sett kjøper kun ett dyr av hvert slag.


Til slutt har jeg en gris, en giraff, to elefanter, en blekksprut, en katt, en slange, en hval, en sel,  en krabbe, en okse, en frosk og en delfin. Jeg stiller dem alle opp på den lille hyllen over sengen min til pynt.


Så går det en femten års tid, og plutselig finner jeg igjen hele dyrehagen i en eske på loftet. Fulle av støv er de blitt riktignok, men fy fillern... de er jo faktisk fremdeles akkurat like søte.

3 kommentarer:

  1. Jeg hadde settekassehylle med div. glassfigurer. Og fikk et sett med blå elefanter av onkelen min; 6 forskjellige størrelser, tripp trapp.... Fantastisk fine. (Lurer på hvor de er nå? Kan jo ikke ha gitt dem bort?)

    SvarSlett
  2. Så søte!Si ifra om du finner mine på loftet og :)

    SvarSlett
  3. Jeg får den ene flash-back`en etter den andre!
    Herlig! :D

    Utrolig morsom måte å blogge på!
    Fin fredag til deg :o)

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...