torsdag 17. mars 2011

Ukens outfit: sandkassefin i 1989


Tidsmaskinen knipset dette bildet på vei tilbake fra et besøk på Hamar Vest og året 1989. Her har vi søstrene sisters i topp moderne uteklær.

Til venstre sitter lille Kine 1,5 år. Hun har oljebukse fra HellyHansen, i rødt gummistoff med seler og stripete bryststykke. Under har hun en gul og rosa dress, farger som tas igjen i det hjemmestrikkede skjerfet. Den rosa strikkeluen er også hjemmelaget håndarbeid av ypperste kvalitet. Kine har støvler av ukjent merke, og tidsriktige sandkasseleker i hendene.

Mie 4,5 år til høyre har heldress i rosa og blått fra HellyHansen, med gummistoff på knær, bak, og underermer. Den røde finlandshetten i ull er hjemmelaget, og støvlene er moteriktig rosa og gule, av ukjent merke. Mie er misfornøyd fordi "det er kaldt, kan vi ikke gå inn snart?".

4 kommentarer:

  1. herlig!
    men er datoen 17 februar? det må da ha vært en veldig dårlig vinter!

    SvarSlett
  2. Det kan hende at tidsmaskinen har tøyset med datoinnstillingen på kamera, for å si det sånn. Eller det kan også hende at det var en svært dårlig vinter :p

    SvarSlett
  3. Hallo, så stilig!!!
    Jeg henger meg med deg, og skal prøve å vri noe kjekt fram fra hukommelsen jeg også, om du vil.
    :D

    SvarSlett
  4. Hehe.
    Jeg husker spesielt de gummistrikkene på heldressene som måtte tres under sålene på sheroksene mine.
    Jeg trodde det var beskyttelse for at ikke sheroksene mine skulle falle av.
    Min dress var blå og svart.:-)

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...