onsdag 9. mars 2011

The Boys

De første stjernene dukker opp på himmelen og skjermen viser 1993 i det vi lander på Hamars vestkant. Vi kryper ut av Tidsmaskinen og oppdager at vi har landet rett utenfor den splitter nye OL-amfien. Vi går inn, og rett utenfor døren møter vi en uendelig lang kø av jenter med sprit-tusj og autografblokk i hendene. Omtrent midt i køen får vi øye på Mie 9 år der hun står sammen med de andre jentene fra Speidern. Og helt i enden av køen skimter vi de to kjekke guttene alle jentene har kommet for å se: Arnar og Runar fra The Boys!



The Boys har nylig sluppet sitt første album med gode, gamle slagere, men vi jentene tror at det er helt nye sanger de synger. Jeg har fått kassetten av mamma, og den er alltid med i bilen når vi kjører lange turer. Hjemme hører jeg på kassetten i walkmanen min før jeg sovner, og jeg er helfrelst.

Mine absolutte favoritter er Do Wah Diddy Diddy, Bye Bye Love og Daydream Believer. Det som er ekstra gøy er at både mamma og pappa kan alle sangene de også, så det er allsang i bilen for å si det mildt.


Og nå står jeg her, i autografkøen, og har akkurat hørt The Boys live i OL-amfien. Fy fillern! Jeg har med meg en plakat som de skal signere, og jeg har hjertet i halsen. De er så innmari søte, de slår faktisk selveste Lille Martin fra Tande på Programmet! Når det endelig blir min tur blir jeg helt mo i knærne og får bare så vidt spurt om de ikke vil skrive autografene sine på armene mine. Jeg har nemlig hørt at det er skikkelig kult å ha kjendisautografer på kroppen. 


             

Om ca femten år skal jeg lese i Dagbladet at Arnar og Runar fra The Boys har lagt musikken på hylla og blitt arkitekt og designer, men det aner jeg ingenting om akkurat nå. Nå løper jeg ut av OL-amfien med venninnene mine, med roser i kinnene og "Arnar" på den ene armen og "Runar" på den andre. Stort mer enn det trenger man ikke for å føle komplett lykke når man er ni.

3 kommentarer:

  1. Å herre, jeg hørte på The Boys hele dagen jeg vettu! Og hele kvelden! Og jeg har den lille plakaten med autograf fra gigen i OL-Amfien i en perm hjemme. Det var nok det beste speidern ofret meg :)

    SvarSlett
  2. Jeg bare sier det: hvis du vil være så kul og donere et scannet bilde av plakaten med autografen til denne bloggen, så skal du få æresplassen i Tidsmaskina for alltid! :)

    SvarSlett
  3. Jeg var gammel nok til å vite at de sang cover-låter. Men likevel så ung at jeg ''visste'' at orginal-artistene var Rune Larsen og Tor Endresen. :-)

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...