tirsdag 15. mars 2011

Mus fra Barbara Sansoni

Vi lander en lys søndagsmorgen i 1989, det er sol og skyfri himmel, og vi skal gå tur i Furuberget. Snøen er borte, og mamma sier at hele skogen sikkert er full av hvitveis og blåveis som vi kan plukke. Jeg er 4,5 år gammel og akkurat stor nok til å vite at man må plukke blomsten slik at roten står igjen, hvis ikke kommer det ikke opp ny blomst til neste år. Mamma setter lille Kine i vogna mens jeg kler på min nye venn som skal få være med på tur, nemlig en søt, liten mus fra Barbara Sansoni:


Herr Mus er en skikkelig fin liten fyr. Når han er naken, kan man se merkelappen som han har på magen. Jeg trekker på ham den grønne shortsen med hvite striper, og passer på at halen får stikke ut gjennom det lille hullet bak på shortsen. 

gif animators

Så får Herr Mus en matchende skjorte på, og jeg knepper  den fint igjen med de to trykk-knappene. Herr Mus har sko som sitter fast på beina, alt man trenger å gjøre er å knyte lissene. Det må mamma hjelpe meg med, og så er vi klare til å gå på tur.

Herr Mus har en kamerat som tilhører lille Kine, men Kine er så liten at hun bare roter bort klærne hans hele tiden. Han får med andre ord ikke bli med på tur - da blir han jo bare forkjølet. Nå går mamma, lille Kine, Herr Mus og jeg ut døren og opp i skogen, og når Herr Mus og kompisen dukker opp over tjue år senere fra en eske på loftet, er kompisen fremdeles helt uten klær:

3 kommentarer:

  1. Søt mus.
    Minner meg om den musen som satt i vinduskarmen i Portveien 2.
    Den oransje musen som hadde en blå elefant som venn. :-)

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg føler du bør utdype her, Marie. For de som ikke kjenner til Ripipipp kan det se litt ut som om du har gått bananas med uttrykket Rest In Peace (In Peace In Peace Peace) :p

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...