søndag 27. februar 2011

Tande På Programmet

Vi tuner oss inn på året 1992, og lander på en lørdagskveld akkurat i det de små har lagt seg og de hjemme hos meg som er over 7 år sitter klar i sofaen med hjemmelaget pizza. Foruten mamma og pappa er det bare jeg som er over 7, så dette er kos. Vi venter på høstens nye familieprogram, Tande På Programmet.



Tande På Programmet NRKs nye storsatsning på familiefronten, og de siste par lørdagene har de tatt publikum med storm. "Alle" ser på Tande På Programmet, og de er ikke skjelden at vi snakker om helgens program på skolen mandagen etter. Programmet har noe for en hver smak på tapeten,  med gjester, musikk, guinness-rekordforsøk fra hele landet og reportasjer fra den utsendte reporteren Flettfrid Andrésen. Hele Norge elsker Tande På.


Det aller gøyeste med programmet for min del er at de har to programledere, en voksen mann som heter Tande P. og en liten gutt som heter Martin. De to herremennene leder programmet ikledd matchende dresser, og jeg synes det er utrolig kult at Martin, som jo bare er en gutt, har så voksen stil. Ikke bare har han dress, men han har faktisk også slips. Det er ekstremt kult.


Som programledere er Tande P. og Martin likestilte, noe som går rett hjem hos meg og ganske sikkert også rett hjem hos hele den norske befolkning. Tande P. tar sin makker på alvor og snakker til ham som om han var en voksen, enda han bare er ti år gammel. 


Martin er velartikulert, kvikk og dessuten også utrolig søt. Martin blir min første TV-forelskelse, for Mie 8 år har faktisk aldri noen sinne sett en så søt gutt før.


Nå er det endelig dags for kveldens program, og introen ruller over TV-skjermen:




Martin har lært seg trøndersk i høstferien! Vi i stua elsker det, og jeg blir om mulig enda mer forelsket enn jeg var fra før.

Jeg vet det ikke nå, men Tande På Programmet går inn i historiebøkene med et gjennomsnitts-seertall på drøye 2 millioner. Tande På brenner seg fast i minnene til publikum, og i flere år etterpå skal folk smile og tenke tilbake på Ferrari-gutten, på kanskje to år, som kunne en imponerende rekke bilmerker utenat. I 2011 skal jeg til og med finne ubekreftede rykter på internett om at Ferrari-gutten vokste opp til å bli den verdenskjente sjakkmesteren Magnus Carlsen.

1 kommentar:

  1. Hahah. Det var ikke Magnus Carlsen som var "fejjaji"-gutten. I know the truth

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...