torsdag 24. februar 2011

Power Rangers

August har blitt September i det tidsmaskinen treffer bakken på gårdsplassen foran et stort, hvitt murhus et sted i Hamar. Året er 1993, og vi har landet utenfor Speiderhuset til 2. Hamar Ulvetropp i det speiderne gjør seg klare til å gå inn. Det kommer barn i grå speiderskjorter og grønne speiderskjerf frem fra busker og kratt, og her kommer en gjeng løpende mens de roper "Go, Go Power Rangers!"

 

Jeg er ni år gammel og vennene mine og jeg er inspirert av en action- serie som går på TV3 i disse dager, Mighty Morphin Power Rangers.


Power rangerne er vanlige mennesker som kan "morfe" til superhelter på få sekunder, og som superhelter får de superkrefter og blir nærmest uovervinnelige. De har ettersittende superheltdrakter med tilhørende hjelm for å beskytte sin egentlige identitet.


Hver power ranger har en egen farge. Min favoritt er den gule, fordi hun er jente og har den kuleste zorden. En zord er en stor, mekanisk robot, som power rangerne kan bruke når de skal slåss mot store monstre. I den første sesongen har power rangerne hver sin Dinozord - roboter som ligner forskjellige forhistoriske dyr. Min favoritt-ranger, Yellow Ranger, har en sabeltanntiger-zord:


Når power rangerne må slåss med gigantiske monstre, slår de sammen zordene sine og blir til en diger, uovervinnelig robot: Megazord!


Vi leker power rangers hele speidermøtet igjennom, og morfer frem og tilbake bak ryggen til speiderlederen. "Sabeltanntiger!" hvisker jeg og holder frem min imaginære morfebrikke, og vips! Så er jeg den gule power rangeren med dinozorden klar.


Mens vi sitter ved bordene og øver på forskjellige speiderknuter, nynner vi power rangers - sangen, den som er i introen:



Speiderlederne blir gærne og hysjer på oss. Vi er stille i noen minutter før noen hvisker: Go, Go! Power Rangers! duuu -du -du -du -du! Om kvelden sovner jeg med sangen på hjernen, og drømmer om en gul drakt, en gul hjelm og en gigantisk robot med sabeltenner.

2 kommentarer:

  1. HÆ! Jeg googla akkurat power rangers fordi jeg tenkte du kunne blogge om dem! HAH da har vi tenkt likt :)

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...