lørdag 26. februar 2011

Andungen Kvakk Kvakk

Jeg sitter i sakkosekken med et krus fullt av lørdagsgodt i det tidsmaskinen seiler umerkelig inn den åpne verandadøren. Året er 1989, jeg er fem år gammel og lei av Nyheter på Tegnspråk, som NRK har startet opp på denne tiden. Klokken er nesten seks, og nå er jeg klar for barne-TV. Jeg håper, håper, håper på Andungen Kvakk Kvakk, min absolutte barne-TV-favoritt.

(bildet er linket)

Andungen Kvakk Kvakk er en serie kortfilmer om en liten origami-andunge som drar ut på eventyr og møter andre origamidyr. I begynnelsen av hver episode lærer mamma-anden den lille andungen å kvekke, og i hver episode kommer andungen hjem igjen og har lært en helt ny lyd. Jeg synes det er morsomt når mamma-anden blir oppgitt og litt sinna og bestemt får andungen til å kvekke igjen.

Barne-TV begynner, og jeg får ønsket mitt oppfylt. Med munnen full av smurfepastiller synger jeg med på introen. Andungen er en skikkelig gladlaks, og gleden smitter over på meg. Nå lurer jeg på hvilke dyr andungen kommer til å møte i dag. Gjør dere også? Her kan dere se selv:



2 kommentarer:

  1. Herlige barndomsminner :D
    Lite er så kjært av barnetv-minner som Andungen Kvakk Kvakk :)

    SvarSlett
  2. Herlige andungen! :) Gode barndomsminner <3

    Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...