tirsdag 15. februar 2011

Push Pop

Vi har landet i 1993, det er juli og jeg har sommerferie, og de siste ukene har jeg ikke gjort særlig annet enn å lese flere volum Frøken Detektiv og samlet på ispinner. Det har regnet i mange dager, men i dag er det sol og varmt i været på en sval og behagelig måte, slik det bare kan være om sommern på Hamar. Jeg har vært i Ankern og badet i uteanlegget, og har derfor de obligatoriske brannsårene på lårene etter utallige runder ned den lyseblå sklia. Nå er jeg på vei til kiosken med Nalina for å kjøpe lørdagsgodt. Det står kun én ting på menyen: Push Pop!
Disse små plastikkhylsene inneholder klissete, søtt sukkertøy og er utrolig kule fordi de gjør det mulig å spare sukkertøyet til senere - man kan bare sette på lokket og legge Push Pop-en i lomma. Det er i det hele tatt få ting som er kulere i disse dager. Vel fremme på Ajerkiosken får vi derimot øye på noe som om mulig er enda kulere enn Push Pop, nemlig disse sukkertøyringene:

Jeg har råd til to ringer og har én ring på hver hånd på veien hjem. Når man er åtte år og har sommerferie er det ikke stort mer man trenger, egentlig. Resten av dagen lukter jordbærsukkertøy, og jeg passer meg for veps og bier som vil ha en del av sukkerherligheten. Nesten tjue år senere skal jeg google "push pop" på verdensveven og finne denne noe tvilsomme reklamen, og da er det akkurat som om jeg kan kjenne smaken av klissete jordbærsukkertøy i munnen fremdeles:




Bilder fra Google.

2 kommentarer:

  1. Don't push me, push a push-pop! *nynne*

    Pushpop var smaskens! :)

    SvarSlett
  2. kul blogg du har er selv født 28.08.1984

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...