tirsdag 31. mai 2011

Fruit of the Loom

La meg først få fortelle litt om meg selv. Jeg heter Mie, er 13 år og har hoppet over sjuendeklasse og begynt rett i åttendeklasse. Det høres litt kulere ut enn det er, det er bare klassetrinnene som har skiftet navn på grunn av en reform. Uansett går jeg på ungdomsskolen, og det føles helt likt som å gå på barneskolen, vi har bare flyttet til klasserommet over gangen. 

Hvis dere vil vite hva som er kult for tiden, så er det merkeklær. Alle de kule har hettegensere fra Fruit of The Loom, eller Frukt fra Lom som vi kaller det. 
Det er litt sånn at de som ikke har fruit-of-the-loom-genser ikke er særlig kule. Derfor er det ganske viktig, egentlig, å ha en. Mamma skjønner ikke poenget med merkeklær, de er skikkelig dyre og "alt man betaler for er det bittelille merket", sier hun. 

Det er rimelig tydelig at mamma aldri har hatt på seg en ekte fruit-of-the-loom-genser, for hvis hun hadde prøvd en selv ville hun ha visst hvor utrolig myke de er på innsiden når de er nye, og hvor behagelig de er å gå i. 
Dessuten er det jo mote, og "in". Nesten alle i klassen har en hettegenser fra fruit-of-the-loom, og heldigvis har jeg klart å mase meg til å få en jeg også, så jeg slipper å være helt "ut". Det viktigste for tiden er altså å passe inn, men det skal jeg love dere at jeg ikke sier høyt. Alle vet at det å være kul, det er noe du bare er født med, liksom, man kan ikke kjøpe kulhet for penger. Men jeg håper litt på at det går an likevel, og krysser fingrene for at jeg på magisk vis blir kul med en gang jeg trekker fruit-of-the-loom-genseren over hodet. 










2 kommentarer:

  1. Fruit of the Loom hettegenser, Levi's 501 og joggesko. Redy, set, go!

    SvarSlett
  2. åh fruktifralom assa, megakult!

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...