fredag 13. mai 2011

Hva om Facebook hadde eksistert i 1997?

Det aller morsomste med å være kaptein i Tidsmaskinen er å oppdage at det finnes en hel masse mennesker der ute som går rundt med et lite 80- eller 90-tallsbarn i magen. Det er ikke bare jeg som får nostalgiske sommerfugler i magen ved synet av en pastellfarget Polly Pocket, eller ved lyden av den gamle vignetten til barne-tv, og det var ikke bare jeg som samlet på servietter og løp rundt i skogen og lekte Power Rangers da jeg var liten.

Det bor rett og slett en hel generasjon 80- og 90-tallsbarn der ute som husker hvordan det var å se barne-tv bare én halvtime om dagen, og få lørdagsgodt i et krus én gang i uka, og som vet hvor herlig det føles å få en Happy Hippo i kinderegget. Jeg synes det er på tide å belønne disse barna som måtte vokse opp uten mobiltelefon, internett og Disney Channel på TV. Det er tid for
konkurranse!

Premien er helt fantastisk, og helt i tråd med Tidsmaskinens filosofi om at voksne er barn helt innerst i seg selv:

1. Denne klinkekuleposen fra House of Marbles:




Posen kommer med regler for en rekke forskjellige tradisjonelle klinkekulespill, og med 25 fine klinkekuler!

2. En original serviett fra OL på Lillehammer '94, svært eksklusiv:
3. En fantastisk overraskelse:
For å delta må du:
1. Melde deg som fast passasjer i Tidsmaskinen ved å følge bloggen, enten via Facebook, Blogger eller aller helst Bloglovin


2. Skrive en kommentar under dette innlegget med svaret på følgende spørsmål: Hva ville det stått i statusfeltet på profilen din på Facebook dersom Facebook hadde fantes i 1997? Husk å legge ved link til bloggen din slik at jeg kan kontakte deg hvis du vinner! Hvis du ikke vil legge kontaktinfo ut her, kan du sende meg en mail på miestidsmaskin(at)gmail.com.


Hvis du har en egen blogg, er det fint om du vil spre det glade budskap ved å linke til Tidsmaskinen og dette innlegget. Det kan jo hende at vinnersjansene dine øker dersom du bidrar med litt gratis reklame:)


Den morsomste, fineste, sprøeste, søteste, eller mest tidsriktige statusen vinner! 

6 kommentarer:

  1. HAHA
    i 1997 på omtrent denne datoen ville det sansynligvis ha stått noe russerelatert pga at jeg var russ det året...

    alternativ 1)
    Ka e klokka? Drekka'ti!

    alternativ 2)
    I'm a barbie girl... in a russeworld..

    alternativ3)
    Mentos fresh and full of life... gjett kæm som hoppa gjennom baksete på en bil på rødt lys da...hahaha...

    (vi sang faktisk alternativ 2.... hver gang...)
    Jeg følger deg på blog og facer'n fra av i dag!

    Marit

    SvarSlett
  2. Min status ville uten tvil vært:

    Spice Girls 4ever! Nei, dæm ska faktisk ikke splittes! Love, peace & girl power!!!

    (Love, peace & girl power var nemlig det som stod på medlemskortet til den offisielle fanklubben)

    Hilde;)

    SvarSlett
  3. "ny fruit-of-the-loom-genser, hvor kult er ikke dét?!??!?!? hihi <3 <3 <3" (har sendt deg kontaktinfo på mail!)

    SvarSlett
  4. Kan hende jeg hadde skrevet noe i denne duren:
    1) Har sett Titanic for 3. gang på kino nå. Leo er sååå kjekk! Hvorfor må han dø hver gang?!?!
    2) Mmm-bop!
    3) Vasket 501-buksa mi, og den krympa i beina. KRISE!!!

    Jeg vil gjerne vinne de klinkekulene. Pretty please..?

    SvarSlett
  5. Alle barna får se Titanic på kino, untatt Kine
    for mamma'n vikke blime!

    SvarSlett
  6. Jeg har fått hår på tissen! Bedre sent enn aldri!

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...