onsdag 1. juni 2011

Flukten fra Dyreskogen


Vi har landet i 1993, på en forblåst og klissvåt dag i oktober. Det har regnet i bøttevis i flere dager, og på skolen har hvert friminutt blitt brukt til å lage store demninger i skolegården. Hjemme hos Mie er gangen full av gummistøvler, og det drypper av regntøyet som henger til tørk. Det er høst, det er mørkt, og hva er vel koseligere enn å sitte innendørs med ostesmørbrød på tallerkenen og kakao i koppen når det er slikt ruskevær?


Inne i stua sitter hele søskenflokken benket, klar for barne-tv. Det er tid for en episode av en serie som gjør seg aller, aller best på regnversdager som denne, nemlig Flukten fra Dyreskogen.
Flukten fra Dyreskogen handler om en gjeng med dyr som legger på flukt når skogen de bor i blir ødelagt av menneskene. Nå er de på vei til Hjorteparken, og det blir en lang og strabasiøs ferd. Men ikkje få panikk! Flokken har nemlig dyktige ledere som Rev og Grevling, så selv om det er farlig til tider, så går det som regel bra. 

Serien er egentlig engelsk, men i Norge dubbes den til nynorsk. For oss Østlandsbarn gir det serien en fabelaktig eventyrstemning. Her er åpningsvignetten:


7 kommentarer:

  1. Uff, den vignetten ble alltid så skummel når den gikk over i moll. Men heldigvis går den over i dur igjen, slik at alt årner seg!

    SvarSlett
  2. ah, de gode tider med demningsbygning da det eneste man tenkte på kan oppsummeres i setningen "DEMMINGEN HAR RØKE!!" om å gjøre å tette alle hull så ikke vannet renner igjennom. hvorfor? det var bare gøy

    selvfølgelig er Flukten fra Dyreskogens vignett evig klistret inn i hodet mitt, og jeg har hørt den også gikk på tv i Israel med en helt annen melodi men like fengende

    SvarSlett
  3. åh! Ikkje få panikk, ikkje få panikk!

    SvarSlett
  4. *elsk* jeg så og på den serien, synes den var litt småskummel faktisk. Onkelen min har stemmen til Rev forresten. Så er litt moro å høre om folk som har skikkelige nostalgiske minner til serien :D

    SvarSlett
  5. HAHAHA
    Jeg har kjøpt DVD'n til datteren min!
    Men jeg tør ikke se på den...hihihi

    SvarSlett
  6. "Iiiik iiiik. Ein bjørn!"

    "Eg er hoggormmmm"

    Nostalgiker'n

    SvarSlett
  7. fantastisk! Bloggen din er et mimreparadis :)

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...