fredag 15. april 2011

Bloggpris og seks facts om Mie 26år

Det har tikket inn en koselig melding i Tidsmaskinens innboks! Tidsmaskinen har blitt tildelt enda en bloggpris, denne gangen fra Kali. Og siden mottaker er bedt om å fortelle noen ting om seg selv, skal Mie 26år i egen person for en gangs skyld få utlevere seg selv:



1. Alle voksne mennesker bør ha et motto, mitt er et sitat fra Trond-Viggo Torgersen: "Voksne er barn helt innerst i seg selv", for sånn er det jo. Bare hør her:

2. Jeg er over gjennomsnittet gla i barnesanger, og har både Kaptein Sabeltann og Maurits Maur på listen over mest spilte sanger på iPoden.


3. Da jeg bodde i utlandet, brukte jeg Astrid Lindgrens fantastiske filmer som medisin mot hjemlengsel. Jeg hadde med meg hele dvd-serien og så på Emil i Lønneberget og Lotta i Bråkmakergata flere ganger i uken.




4. Jeg synes det er forferdelig trist at Astrid Lindgrens dvder kommer med lydspor hvor alt er dubbet til norsk. Hvordan skal dagens barn lære seg svensk om de vokser opp med alle de svenske slagerne på norsk? 

5. Da vi skulle oversette en valgfri tekst fra arabisk til engelsk på arabiskstudiet, og de fleste valgte knusktørre nyhetsartikler fra avisen, valgte jeg å oversette "Lille Larven Aldri Mett"...





6. Da jeg studerte hebraisk og hadde språkprøver og eksamener tidt og ofte, så jeg Disneys tegnefilmer med hebraisk tale i stedet for å pugge gloser. Det funket helt utrolig bra, og har resultert i at jeg kan flere scener fra Løvenes Konge utenat - på hebraisk ;)



Prisen skal sendes videre til blogger med færre enn 100 følgere, og etter Tidsmaskinens strenge kriterier sender jeg herved prisen til: Allis i Eventyrland, som fortjener prisen fordi hun lager så herlige origamismykker med et nostalgisk sus av barndom (akkurat nå har hun dessuten postet et innlegg om nydelige papirdukker), og Frøken Paris, som fortjener prisen for de herlige, lyse bildene av barnerom, barneklær, interiør og ikke minst gamle loppefunn som får nytt liv. Værsågod!

3 kommentarer:

  1. Må si at jeg er mektig imponert over at du har studert både Arabisk og Hebraisk.
    Det er jo litt sært og kult på en gang. :-)

    SvarSlett
  2. nå blir jeg litt sjalu på deg for dine arabiskkunnskaper men mest imponert altså :)

    SvarSlett
  3. Her bør nevnes at mine arabiskkunnskaper stort sett fremdeles begrenser seg til tekster på nivå med nettop Lille Larven Aldri Mett... :p det står desto bedre til med hebraisken :)

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...