mandag 11. april 2011

Rädda Joppe, död eller levande!

Vi seiler inn over Hamar mot slutten av åttitallet og lander akkurat i det barne-TV begynner. Mie ca 5 år sitter trygt plassert i sakkosekken som vanlig, med Karte i fanget, spent på hva Nrk har på programmet denne kvelden. Hallodamen forteller at vi skal få et gjensyn med Ola og den kjære bamsen hans. Det er tid for Rädda Joppe - död eller levande!


Jeg kjenner at det knyter seg litt i magen. For han der Ola, han skal alltid være så klønete med stakkars Joppe. Alltid må Joppe reddes, alltid er det Ola sin feil, og hver gang er det like skummelt. 


Ola glemmer Joppe i heisen, mister ham ut av bilen og er generelt ganske uforsiktig synes jeg. I kveldens episode blir stakkars Joppe offer for postvesenet. "Nu ska du få va med om nått kul!" sier Ola og stapper en skrekkslagen (forestiller jeg meg) Joppe inn i en stor, brun konvolutt.


Så løper Ola ned på gaten og prøver å putte konvolutten med Joppe i opp i en stor, gul postkasse.


Jeg holder pusten, for Ola er litt for kort og når ikke opp. Kanskje det skal gå bra med Joppe likevel? Men så får Ola hjelp av en forbipasserende mann, og får trykket konvolutten inn i sprekken på postkassen. Stakkars lille dyr!


Gjennom hele programmet har jeg nesten vondt i magen og all verdens medfølelse for Joppe, som ikke har gjort noe galt i det hele tatt. Jeg trykker Karte godt inntil brystet og er superspent på hva som kommer til å skje. Lurer dere på hvordan det gikk med Joppe denne gangen? Her er episoden:

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte att det var väl läskigt :/

    SvarSlett
  2. hehe
    Jeg hadde mareritt om den joppe-episoden hvor han havner på søppeldynga...

    SvarSlett
  3. Jeg får også litt vondt i magen av dette minnet. Men Joppe var kult. Det var spennende. Det var litt skummelt. Også gikk det jo så bra til slutt. Heldigvis! :)
    Jeg har noe til deg i bloggen min i dag :)
    Ha en herlig dag!
    ...og tusen takk for at du frisker opp barndomsminnene mine :D ♥

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...