torsdag 14. mai 2009

My Little Pony

Vi har akkurat gått inn i nittiårene. Undertegnede er en liten sneip på 5-6 år, som regel moteriktig kledd i tights og joggegenser med matchende Minnie Mus- motiv. Lykken består av barne-TV i uka og Disney på TV3 i helgene, og jeg har dilla på ting man kan samle på. Samlemanien min får utfolde seg fritt når jeg blir introdusert for plastikkponnyene fra Hasbros lekeserie My Little Pony.

My Little Pony er konsentrert lykke under juletreet. De kommer i forskjellige størrelser og farger, med trykk og uten trykk, med vinger og uten vinger, med glitter og med stas. Når man kjøper dem, kommer de med ferdigsydde navn som "Morning Glory", "Moonshine", "Cherryblossom" og "Rainbow Sweetheart" , og som regel døper jeg dem om til mer gangbare navn som "Tornerose" og "Snehvit".

Den fargerike, glatte manen kan kammes og styles, flettes og krølles, og de avanserte utgavene har påmalte øyne som "åpner" og "lukker" seg i kontakt med varmt/kaldt vann. Noen ponnyer har spesialsydde klær, noen har til og med små plastikksko, og samtlige kommer utstyrt med en bitteliten kam.

Mens noen vokser opp med bade-ender i badekaret, er mitt barndoms badekar fullt av småsøsken og diverse små ponnyer med slitt badehår. Noen av ponnyene er til og med vaskeekte sjøhester og utstyrt med badering i matchende farge.


Nå til dags, i 2009, selges moderniserte medlemmer av My Little Ponny- serien i lekebutikker verden over, og alt jeg kan si er at jeg håper dagens småjenter vet å sette pris på dem og at de, som jeg, om 20 år vil ta tidsmaskinen tilbake til sin My Little Pony-fase, og iaktta sitt 5-årige ponnyfrelste selv med et nostalgisk smil om munnen.

1 kommentar:

  1. <3 Høres ut som du hadde dilla på de samme tingene som meg! Den mest dyrbare ponnien jeg hadde var en som var gravid med tvillinger. Du trykket på en knapp på halsbåndet, og vips så kom det to små ponnier ut :P Hehe
    Det er syns at ponniene nå til dags har blitt så forferdelig modernisert med altfor store øyne og uendelig ben! Nei, mer realistiske rosa ponnier med fjonge navn er best!

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...