tirsdag 28. juni 2011

Darkwing Duck

Vi har landet tidlig på nittitallet, det er sommerferie og jeg er så ofte i Ankern og bader at håret mitt lukter klor uansett hvor mange ganger det vaskes. Jeg har badedraktskille på ryggen og skrubbsår på knærne, og nå sitter jeg i stua hos Tante og Onkel, klar for dagens dose Disney.

På denne tiden har de sluttet å lage nye episoder av Ole, Dole og Doffen på Eventyr, men til gjengjeld har Disney laget en spin-off-serie som er minst like kul, nemlig Darkwing Duck.

Superhelter er generelt innmari kule, men Darkwing Duck tar alle bløtkaker. Han er, som mange superhelter, vanlig person om dagen, og superhelt om natten. Han har lilla kappe, maske og hatt, har flere utrolig stilige (og matchende) kjøretøy, og har verdens kuleste motto: "Nu blir vi farliga!" (Ja, for han er så klart svensk, han også. Just som alla dom andra Disney-figurerna!)

6 kommentarer:

  1. Stakkars oss, vi hadde jo ikke TV3! Men jeg husker snakk om Bompibjørnene, Ducktales (døkkteils), Darkwing Duck og alle de andre. Vi hadde bare NRK vi, og fikk se på tv på fredager.. :(

    SvarSlett
  2. Jeg husker det godt! Men husker klorhår fra anker'n enda bedre ;)
    Men så fikk dere flere kanaler da, Nalina, og da vare tv hele tiden!

    SvarSlett
  3. Men Nalinen, fra 1991 var du jo hos meg hele tida uansett, og vi hadde jo prima kabel-tv, og ikke bare på fredag heller :D du må da ha sett snæks som darkwing duck hos oss? det var jo ikke hver dag du måtte gå hjem tidlig fordi jeg skulle på klovnekurs... hihi

    SvarSlett
  4. Hm.. Jeg kan ikke huske å ha stiftet noe form for bekjentskap med akkurat Darkwing Duck, men jeg husker jeg så Ducktales hos naboen. Men du vet, Mie det er visst mye jeg har sett hos deg som jeg inte kommer ihåg, jf. Kamilla og tyven for eksempel.

    Og ja, Kine, jeg husker den dagen vi skrudde litt på kanalinstillingene med den lille røde skrutrekkeren bak kanaldekselet på tv'en, og plutselig fant tvnorge!

    SvarSlett
  5. Jeg så Darkwing Duck på den tiden da Canal+ het FilmNet.
    Da hadde FilmNet noe de kalte for K-tv.
    Kids television, som gikk hver dag fra 07:00-08:30. og 17:00-18:30.
    Barnas egen TV-kanal hadde Darkwing Duck som fast serie, selvfølgelig med svensk tale.
    En genial serie som jeg har mange gode minner fra. :-)

    SvarSlett
  6. Her var den ja. Ahh kongeserie
    Men synes fortsatt at "La oss bliiii faaarlige" er bedre. Nuvel, potato potat-o. Takk for fin artikkel.

    Tyler Durden

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...