søndag 3. juli 2011

Hunderfossen

Vi har landet i 1988, på Hunderfossen Lekeland nord for Lillehammer. Det er en varm sommerdag midt i sesongen, og over alt løper sommerkledte barn med svett lugg og store smil. Midt blant alle barna finner vi selvsagt Mie snart 4 år, på tur med mamma, lillesøster Kine, bestevenninne Karina og hennes mamma, fotografen.
Hunderfossen er paradis for de som snart er fire år, for her er det så mye rart man kan få være med på. Mamma har pakket trillevognen full av nødvendigheter - blant annet Kjeft - og nå får vi hilse på en liten geitekilling!
Karina og jeg har matchende outfits, som seg hør og bør når man er bestevenninner. Alt er koordinert til hver minste detalj, vi har til og med lik pynt i håret! Vi kjører minitog og har aldri hatt det kulere.
Vi er faktisk også så heldige at vi får kjøre toget helt aleine! Det er fordi vi har opparbeidet oss utrolige lokfører-skills i det siste.
Så er det tid for å teste ut gravemaskinskillsa, mens mamma og Kine venter tålmodig i bakgrunnen:
Vi graver ikke bare i sanden, men også i gullgraver-renna. Vi finner ekte gull, altså! Utrolig spennende!
Så sykler vi på trehjuling på trehjulingbana, jeg merker at jeg har litt korte bein for doningen, men det går så vidt likevel. Det skumleste med hele greia er alle de store guttene som også sykler omkring på bana.

Til slutt kommer dagens høydepunkt, nemlig tur på hest!
Mens jeg er litt nervøs, tar Karina ridningen med stoisk ro. Hun inntar en nokså avslappet og tilbakelent stilling i salen:
Og slik er det å være på Hunderfossen den sommern man fyller fire. Var dere også på Hunderfossen da dere var små?

4 kommentarer:

  1. <3 hunderfossen! I hvert fall når man er liten og alt er veldig stort. Jeg husker jeg var veldig stolt av lastebillappen jeg fikk der en sommer :D

    SvarSlett
  2. Åh haha digger det siste bildet. Håper vi får dratt til Hunderfossen i sommer <3

    SvarSlett
  3. hehehe
    Alle de greiene er der enda!
    Jeg hadde emd min (da 5 år gamle) datter i fjor til stor fornøyelse... alt var dønn likt som det var i gamle dager...

    SvarSlett
  4. Jeg var på Hunderfossen når jeg var en 10-11 år.
    Jeg var veldig fascinert av stempelet som jeg fikk på hånden min da vi gikk inn.
    Det var et magisk stempel som var usynlig, men som viste seg når man tok hånden under en magisk lampe ved inngangen. :-)

    SvarSlett

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...