torsdag 18. august 2011

Dear Photograph

Når jeg legger ut på tidsreise i Tidsmaskinen min, er det ofte noe som har sparket i gang nostalgimotoren på forhånd, noe som har truffet de riktige knappene og fått meg til å huske noe jeg trodde jeg hadde glemt. Hvordan det luktet i klesskapet til mormor da jeg var liten nok til å stå oppreist inne i det, for eksempel. Eller følelsen av å ha isoporhjelm på hodet og å høre klikkelyden av plastikkperlene på eikene når jeg syklet.

Noen ganger er det en gammel leke på loftet som sender meg avgårde, eller et innlegg på en blogg, og veldig ofte kastes jeg ut i tidsloopen etter å ha funnet frem et gammelt fotografi fra en verden som var ganske lik den jeg lever i nå, men som inneholdt en versjon av meg som var langt yngre.

Og nå, kjære passasjerer, har jeg funnet en fantastisk blogg på verdensveven som illustrerer tidsreise-effekten i gamle fotografier på et magisk vis.


Bloggen heter Dear Photograph, og består av bilder av gamle bilder, tatt på samme sted som det gamle bildet. Gå inn på bloggen og se selv. Fullstendig magisk!

Bildene er lånt fra Dear Photograph.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

✎ Takk for at du skriver i Tidsmaskinens gjestebok!❀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...